donderdag 20 maart 2014

Campagne update

In de tussentijd zijn we tijdens ons onderzoek natuurlijk weer veel reclames tegekgekomen uit Roemenië, waarbij we natuurlijk weer vooraan staan met onze mening.
Kijk en geniet mee met de volgende vondsten, dit keer bespreken we de printcampagnes.


RTW - Invest in memories












Dit beeld vinden we erg mooi, eerst dachten we dat het voor een uitvaartverzekering was maar het bleek gewoon voor een reisorganisatie te zijn. Uiteindelijk is het beeld dus wel iets minder spraakmakender dan we dachten, want in het vliegtuig zit je misschien wel met je gedachte al bij je vakantie maar het is niet dat je er dan al bent, en al helemaal niet bij de Chinese muur.


Romanian Peasant Museum - Forum and chat




















Yes, dit zijn precies de printcampagnes waar we op gehoopt hadden. Het clichébeeld van het Roemeense volk. Volgens ons is het puur een campagne voor het museum die waarschijnlijk een expositie heeft van een fotograaf die nog nooit het land heeft verlaten. Maar desalniettemin het is een mooie poster.


Capital - Be your own boss








Deze printcampagne vinden we erg goed, de titel zegt het al, maar de tekening erbij is natuurlijk helemaal goud. Kus je eigen reet is natuurlijk erg leuk uitgebeeld. De campagne is overigens ook op de shortlist van Cannes gekomen.


Pedigree - Transforma




















We hebben geen idee wat hier staat, maar de foto is grappig. Die Roemenen hebben wel een beetje aparte humor, maar de Nederlandse humor is natuurlijk ook niet de beste. Al met al vinden we deze printcampagne alleen al om de foto: erg grappig.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten