dinsdag 20 mei 2014

Op bezoek bij: Smite

Ons eerste interview die we hebben gehouden was bij IM Smite: www.smite.ro
Helaas mochten we hier niet filmen in verband met bedrijfsgeheimen, 
dus hebben we het interview netjes uitgeschreven.
We spraken met Mihai Titirig, de junior copywriter bij IM Smite.

Kan je wat over jezelf vertellen?
Ik ben Mihai, geboren in Hongarije maar al snel verhuisd naar Roemeniƫ. Ik ben vanuit een dorpje verhuisd naar Boekarest omdat ik op TV-reclames heel erg leuk vond. In Boekarest ben ik gaan studeren op de kunstacademie en toen ik klaar was ben ik eerst gaan werken bij een neef van mij die een marketingbureau had, maar ik wilde eigenlijk voor grotere merken werken. Toen ben ik met mijn portfolio langs IM Smite gegaan en ben aangenomen.

Wat is het verhaal achter IM Smite?
IM Smite is een gelovig bedrijf, waarbij we graag luisteren naar elkaar. Niet te gehaast zoals sommige andere reclamebureaus, we worden gedreven door God. Dat is eigenlijk altijd de drijfveer van het bureau geweest en daarom is het nog steeds een vredig bureau.

Kun je wat meer vertellen waar IM Smite voor staat?
We respecteren elkaars mening waardoor de werkomgeving erg fijn is, maar ook onze klanten behandelen we met ditzelfde respect. Wanneer je goed luistert kom je sneller achter het probleem.

Hoe zou je het werk van IM Smite beschrijven?
Ons werk is niet het beste in de vorm, maar wel in de boodschap. We verkondigen eigenlijk altijd de waarheid. Hiermee hopen we dat mensen ons eerder waarderen. Daarom kunnen we ook niet werken voor klanten als bijvoorbeeld de Mc'Donalds. We willen eerlijke merken die achter hun merk staan en ook echt in hun eigen verhaal geloven.

Hoe zou je de Roemeense Advertising cultuur beschrijven?
Vrolijk en warm, soms een klein beetje humor maar meestal to the point.

Ben je bekend met Nederlandse reclame?
Niet echt, thuis hebben ik geen internet en tv. Op mijn werk ben ik echt alleen maar bezig met het werk, het is nogal druk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten